خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
Barabas Ropa de hombre

فایل دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->
ترجمه مقاله كنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یك كاتالیزور خودرو

ترجمه مقاله كنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یك كاتالیزور خودرو

دانلود ترجمه مقاله كنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یك كاتالیزور خودرو

ترجمه مقاله كنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یك كاتالیزور خودرو
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 819 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

ترجمه مقاله كنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یك كاتالیزور خودرو

كنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یك كاتالیزور خودرو


چكیده:

براساس مدل بازخورد هوا در كنترل سوخت، مبتنی بر مدل می توان گفت كه بهینه سازی ظرفیت ذخیره سازی اكسیژن از سه مسیر كاتالیستی در سیستم های كنترل خودرو ارائه شده است. این كار شامل یك مدل پویای كاتالیور ساده است كه توصیف رفتار فیزیكی جذب اكسیژن و بی اثرسازی برگشت پذیر آن در سیستم كاتالیز را ارائه می كند. یكی از جنبه های این كار استفاده از قابلیت ذخیره سازی اکسیژن در کاتالیزور برای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه ای بوده و همچنین برای بهینه سازی عملکرد موتور ومصرف کم سوخت در طول روشن بودن موتور       می باشد. کنترل بازخورد، یک کنترل پیش بینی مدل غیر خطی است که دارای کاتالیزوروکنترل هوای سوخت موتور ومدلهای سستیم سوخت است که برای تعیین مسیر هوا نسبت به سوخت می باشد . این بازخورد توسط یک استراتژی به صورت غیر خطی برای تعیین سطح ذخیره سازی اکسیژن از کاتالیزوردرسنسورنسبت به هوا به سوخت است.

 کلمات کلیدی : کاتالیست سه مسیره خودرو . کنترل کاتالیزور خودرو

در مقدمه :

استفاده از کاتالیزور سه مسیره در اگزوز پس از حل مشکل درسیستم، منجر به کاهش انتشارگاز خروجی از موتوراست که ضروری بوده و این توسط قوانین محیط زیستی تعیین شده است. اگر چه بهبود فرمولاسیون کاتالیست وطراحی بهتر برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای خودرو است، لذا پتانسیل قابل توجه برای کاهش وجود دارد که با کنترل های پیشرفته عمل کاتالیزورمی باشد. مانند قوانین زیست محیطی وهمچنین به طور فزاینده ای مقررات تحمیل شده و پتانسیل کنترل کاتالیزور پیشرفته برای پیروی از مقررات مهم می باشد. تکنیک ها ی مدل مبتنی برای ارائه روشهای کنترل پیشرفته جذاب برای سیستم کاتالیزور خودرو است. جنبه های مهم درهر رویکرد مبتنی بر مدل می باشد . با این حال ، توانایی مدل برای پیش بینی رفتار دینامیکی رفتار سیستم کاتالیزور و توانایی برآورد حالت فعلی از مدل سیستم باید اندازه گیری شده و در دسترسی باشند این کار شامل مدل کاتالیزوری پویای ساده ای است که رفتار دینامیکی جذب اکسیژن و بی اثر سازی برگشت پذیر را دارد . استراتژی برآورد سطح ذخیره سازی اکسیژن درکاتالیزور بر اساس شرایط قبلی بوده وبعد از آن کاتالیزور با طیف گسترده ای از گازهای خروجی همراه است که توسط سنسورهایی، اندازه گیری شده که دراین کار ارائه شده است. این برآورد، شرایط دقیق پویایی را فراهم می کند . در حالی که به روز رسانی غیر قابل مشاهده بوده و مدل قابل اعتماد زمانی خواهد بود که قابل مشاهده باشد .

2- عملیات کاتالیست

کلیدی برای بهره برداری از سیستم های کاتالیست سه مسیره شامل توانایی ذخیره و انتشار اکسیژن ناشی از جذب و یا دفع اکسید سدیوم موجود در کاتالیزوراست. تحت حالت عمل غنی موتور با سوخت اضافی،کاتالیزور، هیدرو کربن ومونوکسید کربن را در گازخروجی با آزاد شدن اکسیژنی که قبلا ذخیره شده است،اکسید می کند . این نسخه ی استوکیومتر یک اکسیژن با حفظ تناسب سطوح پایین هیدرو کربن و توسط گازهای گلخانه ای مونوکسید کربن همراه است . از آنجا که ظرفیت ذخیره سازی از کاتالیزور محدود است ، با این حال این روند نمی تواند به طور محدودی ادامه یابد. هنگامی که سرعت اکسیژن در کاتالیزور دیگر نمی تواند تقاضا را برآورده سازد ، نسبت هوابه سوخت پس از کاتالیزور در مقدار استوکیومتری کاهش یافته و دستیابی به موفقیت ها ی هیدرو کربنی در نهایت رخ خواهد داد . سیستم کنترل کاتالیزور معمولی ، بنابراین تلاشی برای تغییر جذب بیش از حد هوا در عملیات موتور قبل از اینکه با چنین وضعیتی مواجه شود، دارد. تحت عمل موتور بدون روغن ،اکسیژن اضافی در گاز خروجی در حال حاضر بر روی کاتالیزور تأثیر داشته ودر نتیجه جذب در شرایط نزدیک به میزان محاسبه شده عناصر پس از کاتالیزور بوده و تولید گازهای گلخانه ای کاهش می یابد . به عنوان ظرفیت ذخیره سازی اکسیژن در کاتالیزور که نزدیک به شرایط اشباع است،با این حال پس از کاتالیزور، غلظت اکسیژن افزایش یافته و میزان عناصر بالا رفته و دستیابی به اکسید های نیتریدی در نهایت رخ خواهد داد.کنترل کاتالیزور معمولی تلاشی خواهد کرد که این برگشت به موتور قبل از دستیابی به موفقیت باشد. عملیات موتور شامل ظرفیت ذخیره سازی اکسیژن از کاتالیزور است که می تواند به عنوان یک سپردر برابردستیابی به موفقیت با جبران بیش از حد اکسیژن گذرا و یاکمبود آن مورد استفاده قرار گیرد .


Multi-objective model-based control for an automotive catalyst

 

Abstract

 

A model-based feedforward/feedback air fuel ratio controller that optimizes the oxygen storage capacity of the three-way catalyst
in automotive emission control systems is presented. This work incorporates a simplified dynamic catalyst model that describes the
physical behavior of oxygen chemisorption and reversible deactivation in the catalyst system. A novel aspect of this work is the use
of the oxygen storage capability of the catalyst not only to minimize vehicle emissions but also to optimize engine performance and
fuel economy during transient engine demand. The feedback/feedforward controller is a nonlinear model predictive controller that
incorporates catalyst, engine air fuel ratio controller, and fuel system models to determine the optimal air fuel ratio target trajectory.
Feedback is provided by a nonlinear moving horizon estimation strategy for the determination of the oxygen storage level of the
catalyst based on air fuel ratio sensors.
 2005 Elsevier Ltd. All rights reserved.
Keywords: Automotive three-way catalyst; Automotive catalyst control
AbstractA model-based feedforward/feedback air fuel ratio controller that optimizes the oxygen storage capacity of the three-way catalystin automotive emission control systems is presented. This work incorporates a simplified dynamic catalyst model that describes thephysical behavior of oxygen chemisorption and reversible deactivation in the catalyst system. A novel aspect of this work is the useof the oxygen storage capability of the catalyst not only to minimize vehicle emissions but also to optimize engine performance andfuel economy during transient engine demand. The feedback/feedforward controller is a nonlinear model predictive controller thatincorporates catalyst, engine air fuel ratio controller, and fuel system models to determine the optimal air fuel ratio target trajectory.Feedback is provided by a nonlinear moving horizon estimation strategy for the determination of the oxygen storage level of thecatalyst based on air fuel ratio sensors. 2005 Elsevier Ltd. All rights reserved.Keywords: Automotive three-way catalyst; Automotive catalyst control

دانلود ترجمه مقاله كنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یك كاتالیزور خودرو






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله كنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یك كاتالیزور خودرو ,

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

دانلود ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 1958 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین.

چکیده:

یکی از فناوری های مهندسی این است که بتوان به منظور کاهش آلودگی هوا، از مبدل کاتالیزورینه نصب شده بر روی مجرای خروجی وسیله نقلیه اجرا گردد. متاسفانه این ابزار بسیار گران قیمت در بازار بوده و همه وسایل نقلیه موتوری از این تکنولوژی نمی توانند استفاده کنند. به این دلیل که این کاتالیزورها دارای فلزاتی مانند پالادیوم و پلاتین است و آن ها را گران قیمت می کند. علاوه بر این کاتالیزور، مستعد ابتلا به انسداد در عملکردش است که به دلیل وجود سرب بوده و موجب آسیب به قسمت های لانه زنبوری کاتالیست می شود. بنابراین نیاز به تحقیق به صورت آزمایشگاهی بر روی مواد دیگر به عنوان کاتالیزورات که توانایی کاهش گاز مونو اکسید کربن را در خروجی اگزوز داشته باشد. همچنین این تحقیق به مطالعه و بررسی قابلیت های عملکرد و ارزیابی اثر بخشی مس – منگنه پوشش داده شده پرداخته است که برای به دست اوردن شکل مناسب و نوع کاتالیستی کاتالیزور طراحی شده است و مناسب برای وسایل نقلیه موتوری می باشد. نتایج در طراحی این کاتالیست نشان می دهد که اصلاح مواد کاتالیزوری می توانند یک جایگزین بر غلبه بر مشکل آلودگی هوا در بخش  حمل و نقل شده و به خصوص گازهای خروجی از اگزوز خودروی بنزین را کاهش دهد. همچنین استفاده ازپوشش مس- منگنه به عنوان یک کاتالیزور در مبدل کاتالیزوری به طور قابل توجهی قادر به کاهش گازهای خروجی از اگزوز شامل کربن مونو اکسید می شود. همچنین افزایش مقدار سلول های کاتالیزوری باعث کاهش غلظت گازهای خروجی اگزوز شامل مونو اکسید کربن می شود. همچنین طراحی بهینه کاتالیست قادر به کاهش گازهای خروجی از جمله مونواکسید کربن می شود.

کلمات کلیدی: مبدل کاتالیزوری – کاتالیزور مس، منگنز – گازهای خروجی از اگزوز – مونواکسید کربن.

1 – مقدمه:

استفاده از مبدل کاتالیزوری برای کاهش انتشار از اگزوز خودرو به تازگی مورد بحث است. بیشتر مبدل های کاتالیستی برای وسایل نقلیه موتوری در بازار از نوع یک پلت و کاتالیزوری شامل مواد یکپارچه ساخته شده است که این مواد شامل فلزاتی مانند پالاریسم و پلاتین و رادیوم است. این فلزات دارای خواص فعالیتی خاص بالا بوده که درجه زیادی از نوسانات را داشته و به راحتی اکسید شده و در دمای 500 تا 900 درجه سانتیگراد شکسته می شود که در نتیجه کاهش فعالیت کاتالیست را به همراه دارد. علاوه بر این فلزات در دسترس بودن و بسیار گران قیمت بودن آن ها مد نظر بوده و راه اندازی مبدل کاتالیزوری در کانال خروجی با کاتالیزور پالاریوم و پلاتین و رادیوم و آلومینا و سیلیس و سرامیک های دیگر است که آن را گران قیمت کرده و پیدا کردن آن مخصوصا در اندونزی سخت است. چرا که بسیاری از سوخت ها را این کشور حاوی سرب بالایی هستند و با این حال این نوع از مبدل کاتالیزوری می تواند گازهای خروجی از اگزوز را به میزان 80 تا 90 درصد تبدیل کند. این اطلاعات منجر به جستجوی مواد جدید جایگزین با قیمت پایین تر می شود. برای این جایگزین، اکسیدهای فلزی واسطه، گزینه های امیدوار کننده ای هستند و ماننند آن ها شامل NIO و CYO و CR2O3 می  باشد. مواد شناخته شده به عنوان کاتالیزور اکسید کننده پلاتین و پلوتینیم و نیکل و منگنز و گروم و اتکال اکسیدهای دیگر فلزات است. در حالی که برخی از فلزات به عنوان کاتالیزور مانند آهن، مس و آلیاژهای نیکل شناخته شده است. علاوه بر این برخی از فلزات موثر برای اکسیداسیون و مواد کاتالیزوری شناخته شده اند که در آن ها PT, PD, RU>MN و CU>>NI>PE>CR>TN و دیگر اکسیدهای فلزی است. انواع اینها از مبدل کاتالیزوری می تواند گازهای خروجی از اگزوز را با مقدار 16 تا 80% کاهش دهد. گزینه های دیگر نیز برای اصلاح موتور خودرو وجود دارد. بنابراین چگونگی توانایی یک مبدل کاتالیزوری برای کاهش گازهای خروجی اگزوز نیاز به بررسی دارد. این مطالعه با هدف طراحی و یا برای ایجاد یک ابزار برای کاهش گازهای خروجی اگزوز وسایل نقلیه موتوری است که اغلب با نام مبدل کاتالیزوری با تغییرات کاتالیست با پوشش مس- منگنز می باشد. این ابزار به ویژه برای کاهش انتشار گاز مونواکسید کربن از اگزوز و برای پیدا کردن طراحی بهینه مهم است.

Optimum Design of Manganese-Coated Copper Catalytic Converter

to Reduce Carbon Monoxide Emissions on Gasoline Motor

 

Abstract
One of the engineering technologies that can be used to reduce air pollution is the use of catalytic converter mounted on vehicle
gas exhaust duct. Unfortunately, these tools are very expensive in the market and not all motor vehicles use these technologis,
because the catalyst was made from exoensive metals and rarely available in the market, such as: Palladium, Platinum and
Rhodium. Besides, the catalyst is susceptible to premium fuel with low levels of lead (Pb) which results in the damage of the
function of the catalyst due to blockage in the honeycomb Catalytic Converter. Therefore research needs to be done in the
laboratory to test the other substrate materials as a catalyst, to study the ability of the catalyst in a catalytic converter to reduce
exhaust emissions of Carbon Monoxide. This research will also study the performance capabilities and assess the effectiveness of
Manganese-coated Copper catalysts which are designed in such a way to obtain the appropriate shape and type of Catalytic
Converter catalyst and suitable for premium fuel motor vehicles. The result showed that (1) Catalytic Converter design and
modification of catalytic materials can be an alternative to overcome the high air pollution problem from the
transportation sector, esspecially particular Carbon Monoxide exhaust emissions from gasoline motors. (2) The use
of Manganese-Coated Copper as a catalyst in the catalytic converter was significantly able to increase the reduction
of Carbon Monoxide exhaust emissions. (3) The increase of catalyst cells amount decreased the concentration of
Carbon Monoxide exhaust emissions. (4) Optimum Design of Model 2 Catalytic Converter was able to reduce
exhaust emissions of Carbon Monoxide.
© 2014 The Authors. Published by Elsevier B.V.
Peer-review under responsibility of scientific committee of the ICTCRED 2014.
Keywords: catalytic converter, copper catalyst, manganese, exhaust emissions, carbon monoxide

AbstractOne of the engineering technologies that can be used to reduce air pollution is the use of catalytic converter mounted on vehiclegas exhaust duct. Unfortunately, these tools are very expensive in the market and not all motor vehicles use these technologis,because the catalyst was made from exoensive metals and rarely available in the market, such as: Palladium, Platinum andRhodium. Besides, the catalyst is susceptible to premium fuel with low levels of lead (Pb) which results in the damage of thefunction of the catalyst due to blockage in the honeycomb Catalytic Converter. Therefore research needs to be done in thelaboratory to test the other substrate materials as a catalyst, to study the ability of the catalyst in a catalytic converter to reduceexhaust emissions of Carbon Monoxide. This research will also study the performance capabilities and assess the effectiveness ofManganese-coated Copper catalysts which are designed in such a way to obtain the appropriate shape and type of CatalyticConverter catalyst and suitable for premium fuel motor vehicles. The result showed that (1) Catalytic Converter design andmodification of catalytic materials can be an alternative to overcome the high air pollution problem from thetransportation sector, esspecially particular Carbon Monoxide exhaust emissions from gasoline motors. (2) The useof Manganese-Coated Copper as a catalyst in the catalytic converter was significantly able to increase the reductionof Carbon Monoxide exhaust emissions. (3) The increase of catalyst cells amount decreased the concentration ofCarbon Monoxide exhaust emissions. (4) Optimum Design of Model 2 Catalytic Converter was able to reduceexhaust emissions of Carbon Monoxide.© 2014 The Authors. Published by Elsevier B.V.Peer-review under responsibility of scientific committee of the ICTCRED 2014.Keywords: catalytic converter, copper catalyst, manganese, exhaust emissions, carbon monoxide

 

دانلود ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزی,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->
ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

دانلود ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 900 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی


کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

 

چکیده :

ساسات الکترونیکی توسط قطع کن DC از طرف موتور با تنظیم جریان هوا در سیستم احتراق خودرو به وجود می آید . سیستم دریچه گاز الکترونیکی غیر خطی بوده و ویژگی های دینامیکی دارد و کنترل آن را توسط روش های سنتی براساس استراتژی PID را دشوار نموده و عملکرد رضایت بخشی دارد . روش کنترل فازی در این مقاله برای دریچه های گاز الکترونیکی پیشنهاد شده است . در ابتدا براساس مدل دینامیکی دریچه گاز الکترونیکی این کنترل فازی طراحی شده است . این حالت از کنترل از مدت کنترل معادل و مدت کنترل سوئیچینگ تشکیل شده است . سیستم منطق فازی به منظور تغییرات مدت کنترل تصویب شده بنابراین کنترل ضعیف است . در نهایت یک کامپیوتر شبیه سازی را انجام داده و نتایج شبیه سازی , روشی کنترل دارای عملکرد کنترل رضایت بخش پیشنهادی را بررسی می کند .

کلمات کلیدی : دریچه گاز الکترونیکی , حالت کنترل فازی , سیستم منطق فازی .

 مقدمه : 

دریچه گاز الکترونیکی اساسا با موتور های DC می باشد که می تواند جریان هوا را در سیستم احتراق خودرو تنظیم کند . سیستم کنترل آن مواضعی مانند سوپاپ دریچه گاز با توجه به زاویه باز مرجع دارد که توسط واحد کنترل موتور ارائه شده است . در سال های اخیر دریچه گاز الکترونیکی به طور فزاینده ای در اتومبیل ها و مدرن به منظور بهبود قابلیت رانندگی خودرو و کاهش مصرف سوخت و تولید گاز های گلخانه مورد استفاده قرار گرفته است . وجود مشخصه غیر خطی خود و عدم اطمینان از دریچه گاز الکترونیکی همیشه همراه خودرو است . با توجه به مشخصه غیر خطی بودن و پارامتر عدم قطعیت در دریچه گاز الکترونیکی , به دست آوردن عملکرد کنترلی رضایت بخش و با استفاده از روش کنترلی سنتی PID دشوار می باشد . لذا روش کنترلی حالت فازی مؤثر بوده و برای مقابله , با مشخصه غیر خطی قوی و عدم اطمینان در پارامتر ها ارائه می شود . برای این استفاده , حالت دو فازی به طور گسترده ای در کاربرد های عملی مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین برخی از آثار آن برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی معرفی شده است . و همچنین ساختار کنترل دریچه گاز الکترونیکی ارائه شده و مورد بحث است که شامل سرعت متوسط کنترل و کنترل خطی دیجیتالی در موقعیت بیرونی است . مشخصه هیستیریک خطی از دریچه گاز الکترونیکی توصیف شده و روش کنترل پیشنهاد شده برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی ناظران بر طراحی براساس مدل شناخته شده با سیستم کنترل دریچه گاز این مدل را ارائه نمودند . سیستم عصبی برای کنترل الکترونیکی مبتنی بر شبکه جریان بنزین ارائه شده است که در آن یک شبکه عصبی برآورد عدم قطعیت در وابستگی به سیستم را نشان می دهد . کنترل دریچه گاز الکترونیکی براساس مفاهیم این حالت ارائه شده است . و الگوریتم آن به عنوان قانون کنترل انتخاب شده است . در این مقاله یک روش کنترل فازی از دریچه گاز الکترونیکی طراحی شده است . در ابتدا یک مدل ریاضی از دریچه گاز الکترونیکی ارائه می شود . براساس مدل دینامیکی از دریچه گاز الکترونیکی این طراحی کنترل انجام می شود . به منظور کاهش مشکلات در این حالت , سیستم منطق فازی بهره برداری براساس مدت زمان را توسط کنترل سوئیچینگ انجام می دهد . پیشنهاد حالت فازی برای دریچه گاز الکترونیکی می تواند همراه سوپاپ دریچه گاز با کنترل عملکرد رضایت بخشی همراه باشد . در نهایت یک شبیه سازی کامپیوتری انجام می شود و نتایج شبیه سازی در اثر بخشی پیشنهاد روشی کنترل بررسی می شود .

 

Fuzzy Sliding-mode Control of the Electronic Throt


 

Abstract -Electronic throttle is a DC-motor-driven valve that

 

regulates air inflow into the vehicle’s combustion system in
modern automobiles. Electronic throttle system has the nonlinear
dynamical characteristics, and it is difficult to be controlled with
the satisfactory performance by the traditional PID control
strategy. A fuzzy sliding-mode control method is proposed for the
electronic throttle in this paper. At first, based on the dynamical
model of the electronic throttle, sliding-mode controller is
designed. The sliding-mode controller is composed of the
equivalent control term and the switching control term. The
fuzzy logic system is adopted to determine the gain of the
switching control term. Therefore, the chattering of the
controller is weakened. Finally, a computer simulation is
performed, and simulation results verify that the proposed
control method has the satisfactory control performance.
Index Terms - Electronic throttle; Fuzzy sliding-mode
control; Fuzzy logic system.
Abstract -Electronic throttle is a DC-motor-driven valve thatregulates air inflow into the vehicle’s combustion system inmodern automobiles. Electronic throttle system has the nonlineardynamical characteristics, and it is difficult to be controlled withthe satisfactory performance by the traditional PID controlstrategy. A fuzzy sliding-mode control method is proposed for theelectronic throttle in this paper. At first, based on the dynamicalmodel of the electronic throttle, sliding-mode controller isdesigned. The sliding-mode controller is composed of theequivalent control term and the switching control term. Thefuzzy logic system is adopted to determine the gain of theswitching control term. Therefore, the chattering of thecontroller is weakened. Finally, a computer simulation isperformed, and simulation results verify that the proposedcontrol method has the satisfactory control performance.Index Terms - Electronic throttle; Fuzzy sliding-modecontrol; Fuzzy logic system.

دانلود ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی ,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->
ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

دانلود ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 900 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی


کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

 

چکیده :

ساسات الکترونیکی توسط قطع کن DC از طرف موتور با تنظیم جریان هوا در سیستم احتراق خودرو به وجود می آید . سیستم دریچه گاز الکترونیکی غیر خطی بوده و ویژگی های دینامیکی دارد و کنترل آن را توسط روش های سنتی براساس استراتژی PID را دشوار نموده و عملکرد رضایت بخشی دارد . روش کنترل فازی در این مقاله برای دریچه های گاز الکترونیکی پیشنهاد شده است . در ابتدا براساس مدل دینامیکی دریچه گاز الکترونیکی این کنترل فازی طراحی شده است . این حالت از کنترل از مدت کنترل معادل و مدت کنترل سوئیچینگ تشکیل شده است . سیستم منطق فازی به منظور تغییرات مدت کنترل تصویب شده بنابراین کنترل ضعیف است . در نهایت یک کامپیوتر شبیه سازی را انجام داده و نتایج شبیه سازی , روشی کنترل دارای عملکرد کنترل رضایت بخش پیشنهادی را بررسی می کند .

کلمات کلیدی : دریچه گاز الکترونیکی , حالت کنترل فازی , سیستم منطق فازی .

 مقدمه : 

دریچه گاز الکترونیکی اساسا با موتور های DC می باشد که می تواند جریان هوا را در سیستم احتراق خودرو تنظیم کند . سیستم کنترل آن مواضعی مانند سوپاپ دریچه گاز با توجه به زاویه باز مرجع دارد که توسط واحد کنترل موتور ارائه شده است . در سال های اخیر دریچه گاز الکترونیکی به طور فزاینده ای در اتومبیل ها و مدرن به منظور بهبود قابلیت رانندگی خودرو و کاهش مصرف سوخت و تولید گاز های گلخانه مورد استفاده قرار گرفته است . وجود مشخصه غیر خطی خود و عدم اطمینان از دریچه گاز الکترونیکی همیشه همراه خودرو است . با توجه به مشخصه غیر خطی بودن و پارامتر عدم قطعیت در دریچه گاز الکترونیکی , به دست آوردن عملکرد کنترلی رضایت بخش و با استفاده از روش کنترلی سنتی PID دشوار می باشد . لذا روش کنترلی حالت فازی مؤثر بوده و برای مقابله , با مشخصه غیر خطی قوی و عدم اطمینان در پارامتر ها ارائه می شود . برای این استفاده , حالت دو فازی به طور گسترده ای در کاربرد های عملی مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین برخی از آثار آن برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی معرفی شده است . و همچنین ساختار کنترل دریچه گاز الکترونیکی ارائه شده و مورد بحث است که شامل سرعت متوسط کنترل و کنترل خطی دیجیتالی در موقعیت بیرونی است . مشخصه هیستیریک خطی از دریچه گاز الکترونیکی توصیف شده و روش کنترل پیشنهاد شده برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی ناظران بر طراحی براساس مدل شناخته شده با سیستم کنترل دریچه گاز این مدل را ارائه نمودند . سیستم عصبی برای کنترل الکترونیکی مبتنی بر شبکه جریان بنزین ارائه شده است که در آن یک شبکه عصبی برآورد عدم قطعیت در وابستگی به سیستم را نشان می دهد . کنترل دریچه گاز الکترونیکی براساس مفاهیم این حالت ارائه شده است . و الگوریتم آن به عنوان قانون کنترل انتخاب شده است . در این مقاله یک روش کنترل فازی از دریچه گاز الکترونیکی طراحی شده است . در ابتدا یک مدل ریاضی از دریچه گاز الکترونیکی ارائه می شود . براساس مدل دینامیکی از دریچه گاز الکترونیکی این طراحی کنترل انجام می شود . به منظور کاهش مشکلات در این حالت , سیستم منطق فازی بهره برداری براساس مدت زمان را توسط کنترل سوئیچینگ انجام می دهد . پیشنهاد حالت فازی برای دریچه گاز الکترونیکی می تواند همراه سوپاپ دریچه گاز با کنترل عملکرد رضایت بخشی همراه باشد . در نهایت یک شبیه سازی کامپیوتری انجام می شود و نتایج شبیه سازی در اثر بخشی پیشنهاد روشی کنترل بررسی می شود .

 

Fuzzy Sliding-mode Control of the Electronic Throt


 

Abstract -Electronic throttle is a DC-motor-driven valve that

 

regulates air inflow into the vehicle’s combustion system in
modern automobiles. Electronic throttle system has the nonlinear
dynamical characteristics, and it is difficult to be controlled with
the satisfactory performance by the traditional PID control
strategy. A fuzzy sliding-mode control method is proposed for the
electronic throttle in this paper. At first, based on the dynamical
model of the electronic throttle, sliding-mode controller is
designed. The sliding-mode controller is composed of the
equivalent control term and the switching control term. The
fuzzy logic system is adopted to determine the gain of the
switching control term. Therefore, the chattering of the
controller is weakened. Finally, a computer simulation is
performed, and simulation results verify that the proposed
control method has the satisfactory control performance.
Index Terms - Electronic throttle; Fuzzy sliding-mode
control; Fuzzy logic system.
Abstract -Electronic throttle is a DC-motor-driven valve thatregulates air inflow into the vehicle’s combustion system inmodern automobiles. Electronic throttle system has the nonlineardynamical characteristics, and it is difficult to be controlled withthe satisfactory performance by the traditional PID controlstrategy. A fuzzy sliding-mode control method is proposed for theelectronic throttle in this paper. At first, based on the dynamicalmodel of the electronic throttle, sliding-mode controller isdesigned. The sliding-mode controller is composed of theequivalent control term and the switching control term. Thefuzzy logic system is adopted to determine the gain of theswitching control term. Therefore, the chattering of thecontroller is weakened. Finally, a computer simulation isperformed, and simulation results verify that the proposedcontrol method has the satisfactory control performance.Index Terms - Electronic throttle; Fuzzy sliding-modecontrol; Fuzzy logic system.

دانلود ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی ,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->
ترجمه مقاله ردیابی شی فقط با نشانه زمینه

ترجمه مقاله ردیابی شی فقط با نشانه زمینه

دانلود ترجمه مقاله ردیابی شی فقط با نشانه زمینه

ترجمه مقاله ردیابی شی فقط با نشانه زمینه
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 4747 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

ترجمه مقاله ردیابی شی فقط با نشانه زمینه

ردیابی شی فقط با نشانه زمینه - 2014

 

چکیده :

 نشانه زمینه عمدتا نقش مکمل یا ضمیمه در بسیاری از روش های قبلی برای ردیابی شی را بازی می کند . اگر ردیابی شی به عنوان یک مشکل طبقه بندی هدف ازمینه با نرمی رفتار کند . پس از آن شباهت با هدف و تفاوت از زمینه را را می توان به همان اندازه در نظرفته شود . این امر منجر به یک شوال جالب می شود :

آیا ممکن است ردیابی شی تنها با استفاده از نشانه های زمینه انجام شود ؟

پاسخ دادن به این سوال یک رویکرد ردیابی شی تنها با بهره گیری از نشانه های زمینه را ارائه می دهد . نتایج تجربی گسترده ای درتایید اعتبار احتمال ردیابی شی با استفاده از نشانه های زمینه انجام گیرد . نتایج نشان داده شده در این مقاله همچنین یک مرجع جدید در طراحی وش ردیابی شی بعدی را رائه می دهد .

کلمات کلیدی : نشانه های زمینه ، ردیابی شی .

1 . مقدمه :

ردیابی شی یک مشکل اساسی در بنیایی ماشین است [1]. پیشرفت های زیادی در تنظیمات محدودیت مانند حالات با اشیا سفت و سخت یا دور بین های ثابت ساخته شده است . اگر چه بسیاری از رویکرد ها در چند دهه گذشته برای حالات نا محدود ارائه شده است ، ردیابی قوی هم یک مشکل چالش برانگیز و حل نشده باقی مانده است .یکی از چالش های اساسی تنوع شی ظاهر شده است . در دنیای واقعی تغییرات در ظاهر یک شی می تواند توسط عوامل بسیاری مانند تغییر شکل ، تنوع حالت ایجاد شود . عوامل مختلف معمولا باعث تغییرات مختلف می شود و ظاهر انواع مختلف اشیا نیز ممکن است در روش های مختلف متفاوت باشد . بنابراین آن برای رسیدگی به همه انواع تغییرات با یک راه حل منحصر به فرد با توجه به انواع زیادی از تغیرات ممکن ، دشوار است . در چندین روش در توالی با عوامل مختلف چالش ارزیابی شده است [2]. نتایج تجربی نشان نشان می دهد که هیچ یک از این روش ها نمی تواند به خوبی در تمام توالی ها انجام شود . چگونگی پوشش انواع بیشتری از تغییرات یک مشکل پیچیده و دشوار است .

در دهه های گذشته روش های ردیابی بسیاری پیشنهاد شده است [1]. با این حال هنوز هم به شمکل ذکر شده در بالا به خوبی پرداخته نشده است . در اصل یک ردیابی بهتر نیاز به سطح بالاتری از درک در مورد اشیا بصری دارد که کاملا پیچیده و چالش برانگیز است . در این مقاله ما نشان می دهیم که این در برخی از حالات ممکن است اجتناب شود .

 

 شکل 1 : افراد می توانند حرکت به هدف را درک کنند حتی زمانی که ظاهر ان متناقض است . در تصویر (a) جسم در حال حرکت است که توسط یک تکه از رنگ تصادفی جایگزین شده است . با مشاهده این رشته افراد می توانند حرکت جسم و همچنین درک آنها را به عنوان توالی اصلی ببینند (b). برای مشاهده بهتر لطفا فایل PDF اصلی را ببینید .

مطالعه ما در زیر نشان داده شده است . در تصویر توالی نشان داده شده در شکل 1(a) یک جسم در حال حرکت است که توسط تکه های رنگ تصادفی جایگزین شده است . با مشاهده این رشته ما می تونیم حرکت جسم را درک کرده و همچنین توالی اصلی نشان داده شده در شکل1(b)را رعایت کنیم . ثبات ظاهری جسم از اساسی ترین روش های رد یابی شی است . اگرچه در دنبال(a) در اختیار نداشته است ، ما هنوز هم می توانیم حرکت را درک کنیم . این به این معنی است که دیگر نشانه ممکن است به مارا در درک بهتر حرکت کمک کنند . در دنباله (a) رنگ تکه سازگار نیست اما آن همیشه از رنگ زمینه متفاوت است . به عبارتی دیگر ما می توانیم حرکت را درک کنیم نه تنها زمانی که آن شی است بلکه زمانی که آن در زمینه نیست . در مقایسه با ملاک بودن هدف ، ملاک بودن زمینه دارای یک مزیت طبیعی است به عنوان مثال استحکام تنوع ظاهری یک شی . زمانیکه یک شی تغییر می کند ، تفوت بین جشم و زمینه نمی تواند لزوما کوچک باشد . بنابراین مشکل تنوع ظاهری می تواند یطور قابل توجهی اجتناب شود .

مشاهده فوق و تجزیه تحلیل منجر به یک سوال جالب می شود . : آیا یک شی می تواند با استفاده از نشانه های زمینه رد یابی شود ؟ در این مقاله ما درمورد این سوال مطالعه می کنیم و امکان رد یابی اشیاء بصری تنها با استفاده از نشانه های پس زمینه را نشان می دهیم.

نشانه های زمینه در مطاعات قبلی از ردیابی شی استفاده شده است .برای حالات با دوربین های ثابت ، کاهش زمینه محک زده شده که می تواند موثر باشد [1]. برای روش های طراحی شده برای دوربین های پویا ، نشانه های زمینه با نشانه های شی هدف ترکیب شده است . با این حال نشانه زمینه معمولا نقش مکمل را ایفا می کند ، بدان معناست که اطلاعات زمینه را نمی توان بطور مستقل در این روش مورد استفاده قرار داد.

متفاوت از روش های قبلی ، نشانه زمینه به طور مستقل برای ارزیابی شی در این مقاله استفاده شده است که ثابت می شود با توجه به نتایج تجربی گسترده امکان پذیر است .

باقیمانده این مقاله به شرح زیر است .بخش دوم به بررسی مختصری از کار مربوطه می پردازد. روش ردیابی پینهاد شده بر اساس نشانه های زمینه در بخش سوم توصیف شده است. بخش چهارم نتایج تجربی را نشان می دهد . نتیجه گیری و بحث در بخش 5 قرار دارد .

 

Object Tracking With Only Background Cues - 2014

 

Abstract—Background cues mainly play a supplementary or

 

accompanying role in most previous approaches for object tracking.
If object tracking is treated as a binary target/background
classification problem, then the similarity with the target and
the difference from the background can be considered equally
informative. This leads to an interesting question: is it possible to
perform object tracking using background cues only? To answer
this question, we propose an object tracking approach that
utilizes background cues only. The extensive experimental results
positively validate the possibility of performing object tracking
using background cues only. The results revealed in this paper
also provide a new reference in designing future object tracking
methods.
Index Terms—Background cues, object tracking
Abstract—Background cues mainly play a supplementary oraccompanying role in most previous approaches for object tracking.If object tracking is treated as a binary target/backgroundclassification problem, then the similarity with the target andthe difference from the background can be considered equallyinformative. This leads to an interesting question: is it possible toperform object tracking using background cues only? To answerthis question, we propose an object tracking approach thatutilizes background cues only. The extensive experimental resultspositively validate the possibility of performing object trackingusing background cues only. The results revealed in this paperalso provide a new reference in designing future object trackingmethods.Index Terms—Background cues, object tracking

دانلود ترجمه مقاله ردیابی شی فقط با نشانه زمینه






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله ردیابی شی فقط با نشانه زمینه ,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت نورپردازی در فضاهای آموزشی

پاورپوینت 105 اسلایدی نورپردازی درفضاهای اموزشی به همراه چکیده متن و ترجمه کتاب به همراه متن اصلی وانگلیسی کتاب Good Lighting for Schools and Education

دانلود پاورپوینت نورپردازی در فضاهای آموزشی

پاورپوینت نورپردازی در فضاهای آموزشی
دسته بندی معماری
فرمت فایل rar
حجم فایل 13198 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

پاورپوینت نورپردازی در فضاهای آموزشی

نورپردازی در فضاهای آموزشی

نورپردازی مناسب برای مدارس و موسسات آموزشی
این پاورپوینت در 105 اسلاید می باشد. 
به همراه کتاب pdf و متن ترجمه شده کتاب در 27 صفحه فایل word
ترجمه شده از کتاب Good Lighting for Schools and Educational Establishments

( پاورپوینت 105 اسلایدی نورپردازی درفضاهای اموزشی به همراه چکیده متن و ترجمه کتاب به همراه متن اصلی وانگلیسی کتاب Good Lighting for Schools and Education )

چکیده :

  به منظور استفاده از روش های بهینه دست یابی به نور طبیعی و مصنوعی مطلوب در فضاهای آموزشی، ابتدا كلیه فعالیت های جاری این نوع فضاها را بررسی و سپس روش های كاربرد نور طبیعی و مصنوعی را كه از شاخص های مهم عملكردی در معماری محسوب می شوند، انتخاب می نماییم.

در همه عرصه های زندگی و در سرتاسر دنیای کاری ، نور خوب و مناسب ، یک نیاز اصلی است که ما را قادر می سازد تا به وضوح ببینیم ، از حس سعادت لذت ببریم، کار بدون خستگی متمرکز شده ای را انجام دهیم و اطلاعات مهم و محیط اطراف خود را بدرستی درک و تفسیر کنیم. این بدنبال طرح روشنایی حرفه ای و خوبی است.وبرای این منظور از روش های علمی و با استفاده از جداول و نمودار ها برای رسیدن به هدف مورد نظر استفاده شده است.

 

واژهای کلیدی :

روشنای,نورخیره کننده,بازتاب نور,شدت روشنای

1.مقدمه

از نکات مهم در طراحی معماری و به خصوص در معماری داخلی روشنای(نور) می باشد که با تکیه بر این انگاره می توان گفت قالبا طراحی ها و نگاره هایمان کامل نیست و برای استفاده کنندگان آن ایجاد مزاحمت می کند .بدین ترتیب هدف اصلی این مقاله همانا ساماندهی به وضعیت روشنای در ساختمان های آموزشی می باشد.

در ایران این مرز پرگهر در چهل سال گذشته و یا بهتر بگوییم در تمامی تاریخ دانش و فناوری این مرز و بوم به این امر مهم کمتر توجه شده است.

افرادی كه به فراگیری علوم و هنر در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی موفق می شوند، تقریبا یك پنجم عمر خود را از مقطع ابتدایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی در محیط های آموزشی سپری می كنند. از این رو طراحی مناسب این فضاها و رعایت استانداردها و شاخص های كیفی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح كیفیت فضاهای آموزشی محسوب می شود.

استفاده از شاخص های عملكردی و اصول و مبانی زیباشناسی در طراحی فضاهای كالبدی آموزشی، علاوه بر پاسخ گویی به نیازهای روحی و جسمی دانش آموزان و دانشجویان، موجب پرورش استعدادها و شكوفایی خلاقیت های آنان خواهد شد.

دانلود پاورپوینت نورپردازی در فضاهای آموزشی






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت نورپردازی در فضاهای آموزشی ,

تاريخ : 27 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->

استادفايل باشيد






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
استادفايل,

دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل docx
حجم فایل 822 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

نمونه ترجمه

1. مقدمه

درجه حرارت پایین در شب (چیلینگ تاریکی) در طول مراحل حساس رشد و توسعه سویا  [Glycine max (L.) Merr]، که اغلب به کاهش تولید منجر می­شود (هولمبرگ، 1973)، به طور عمده از طریق مهار فرآیندهای کلیدی مانند رشد، فتوسنتز و تثبیت همزیستی نیتروژن (SNF) است (کالفیلد و بانس، 1988؛ ژانگ و همکاران، 1995). اگرچه یک منبع اصلی از پروتئین است، حساسیتش به چیلینگ تاریکی مشکل قابل توجهی برای آن است، باید اطمینان حاصل شود که برای براوردن نیاز تولیدی آینده، کارهایی صورت بگیرد.

1. Introduction
Low night temperatures (dark chilling) during critical stages of
soybean [Glycine max (L.) Merr] growth and development often
result in reduced production (Holmberg, 1973), mainly through
the inhibition of key processes such as growth, photosynthesis
and symbiotic nitrogen fixation (SNF) (Caulfield and Bunce, 1988;
Zhang et al., 1995). Although soybean is a major source of protein its
dark chilling sensitivity poses a significant problem, which should
be addressed to ensure that future production requirements are
met.

دانلود ترجمه مقدمه اثرات چلینگ (سرد شدن) تاریکی در ریشه و اندام هوایی سویا برای تعیین ماهیت و میزان مهار فتوسنتز






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقدمه اثرات چلینگ (سرد شدن) تاریکی در ریشه و اندام هوایی سویا برای تعیین ماهیت و میزان مهار فت,

تاريخ : 27 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->
ترجمه پاورپوینت تکرارپذیری و اعتبار ارزیابی تغذیه

ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش و پاورپوینت مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست و تعداد صفحات بر اساس آن نوشته شده است قیمت این ترجمه در بازار به ازا هر صفحه 3000 تا 5000 تومان میبشد ترجمه انگلیسی به فارسی روا

دانلود ترجمه پاورپوینت تکرارپذیری و اعتبار ارزیابی تغذیه

ترجمه پاورپوینت تکرارپذیری و اعتبار ارزیابی تغذیه
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل docx
حجم فایل 1087 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

نمونه ترجمه

تکرارپذیری و اعتبار ارزیابی تغذیه

FFQ

  • روشهای اولیه برای اندازه گیری جذب مواد مغذی در مطالعات اپیدمیولوژیک.
  • آنها برای بسیاری از کشورها در سراسر جهان توسعه یافته است.

پرسشنامه فراوانی غذا

چنین پرسشنامه­هایی هدایت شده برای:

  • ارائه رژیم غذایی با بهره مفهومی در کاربرد بیشتر
  • جذب میانگین بیش از یک مدت زمان طولانی

 

به شدت سودمند در برنامه اپیدمیولوژیک

  • برای موضوعات با تکمیل آسان است، اغلب به شکل خود کار
  •  پردازش به آسانی کامپیوتری شده و ارزان است

مطالعات آینده نگر شامل دهها هزار موضوع، امکان پذیر است

پرسشنامه ورقه­ای می­تواند بطور موثر با استفاده از روش اسکن نوری خوانده شود

پرسشنامه مبتنی بر وب مزایای بیشتر و اثربخشی دارد.

دانلود ترجمه پاورپوینت تکرارپذیری و اعتبار ارزیابی تغذیه






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه پاورپوینت تکرارپذیری و اعتبار ارزیابی تغذیه ,

تاريخ : 27 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->
ترجمه گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا

3918 کلمه کشاورزی صنایع محیط زیست ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست و تعداد صفحات بر اساس آن نوشته شده است قیمت این ترجمه در بازار به ازا هر صفحه 3000 تا 5000 تومان میبشد ت

دانلود ترجمه گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا

ترجمه گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل docx
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

نمونه ترجمه

گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا

آمریکایی­ها یک ملت خورنده گوشت گاو می­باشند. در هر سال یک فرد به طور متوسط ​​در این کشور 67.5 پوند گوشت گاو و گوساله مصرف می­کند. هر سال ما گوشت گاو را بیش از ترکیب مرغ تازه، گوشت خوک و غذاهای دریایی می­خریم. در واقع، گوشت گاو حدود 6 درصد از کل فروش سوپرمارکت را دربرمی­گیرد (شکل 3-1). در طول چند سال گذشته، مصرف گوشت گاو در فروش سوپرمارکت و هم وعده­های غذایی در رستوران­های تجاری افزایش داشته است. علاوه بر این به مقدار زیادی از گوشت گاو مصرف شده در ایالات متحده، تقریبا یک میلیون تن گوشت گاو هم در هر سال صادر می­شود که نشان دهنده ارزشی معادل 2.5 میلیارد $ می­باشد.

Americans are a nation of beef eaters. Each year the average person in this country consumes 67.5 pounds of beef and veal. Each year we buy more beef than fresh poultry, pork, and seafood combined. In fact, beef accounts for about 6 percent of all supermarket sales (Figure 3–1). Over the past few years, the consumption of beef has been increasing both in supermarket sales and as meals in commercial restaurants. In addition to the large amount of beef consumed in the United States, almost a million metric tons of beef are exported each year, which represents a value of nearly $2.5 billion.

دانلود ترجمه گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا ,

<-BloTitle->
<-BloText->