خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
Barabas Ropa de hombre

بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 26 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : جاویدان | بازدید : <-PostHit->
بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح

پایان نامه بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح در 120 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح

پایان نامه بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح
مقاله بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح
پروژه بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح
تحقیق بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح
دانلود پایان نامه بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح
پروژه
پژهش
مقاله 
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1571 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120

بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح

 

معرفی شركت (تاریخچه شركت)

شركت فتح درسال 1374 به نام تولیدی برادران قاسمی با تولید فندك داخل پیكان شروع به كار نموده و تحولی نو درجهت تأمین نیاز خط تولید شركتهای ایران‌خودرو و سایپا ایجاد نمود.

این شركت سپس با گسترش كار خود شروع به تولید انواع فندك های مورد نیاز برای انواع خودروها از قبیل پژوه 405 و پژوه 206 و پراید وغیره …. و ساخت قطعات پلاستیكی جهت شركتهای خودروسازی نمود و كلیه محصولات را با كیفیت قابل رقابت با انواع مشابه خارجی و مطابق استانداردهای جهانی ساخته تاحدی كه موفق به دریافت لوح تقدیر از وزارت صنایع گردیده است. شروع به كار این شركت با ایران خوردرو از سال 1375 با تولید فندك پیكان سرعت گرفت و سپس با شركت سایپا نیز با تأمین فندك و لوازم پلاستیكی آغاز به همكاری نمود. و با شركتهای ساپكو، زامیاد، دسكو، سایپا آذین، گروه بهمن، سازه های خودكفایی شهاب خودرو. زرین خودرو و هپكو در گذشته و هم اكنون  همكاری داشته است. اغضای اجرایی پروژه های شركت متشكل از گروهای مهندسین مكانیك مدیریت و تكنسین های مجرب درامور تولید و مونتاژ و ساخت دستگاههای كنترلی می باشد كه این كادر توانایی اجرایی هر پروژه ای درحیطه كار این شركت از طراحی تا ساخت و تولید محصولات را دارد.

این شركت اعتقاد راسخ نسبت به كیفیت محصولات تولیدی داشته و ساخت ماشین آلات جهت خط تولید و تجهیزات كنترلی و آزمایشگاهی و نیز ساخت انواع فیلسچرهای كنترلی را در داخل كارخانه به وسیله پرسنل مجرب انجام داده است و انواع آزمایش های كنترل كیفی مربوط به فندك اعم از تست دوام – تست حرارت –تست عملكرد – تست ضربه و غیره را با دستگاههای مختلف وبا تناسب استاندارد مورد نیاز درمحل كارخانه انجام می دهد. شركت تولیدی صنعتی فندك فتح دارای گرید A از شركت سازه گستر سایپا و گرید B از گروه بهمن گردید B (SOGEDAC90) از شركت ساپكو بود. و درمرداد ماه 1383 نیز موفق به دریافت گواهینامه بین المللی استاندارد ISOIS16949-2002 از شركت MIC انگلستان گردیده است).

 

مقدمه :

شمارش معكوس برای پیوستن ما به منظومه تجارت جهانی آغاز شده است، پیوستنی كه چندان از روی اختیار نیست. چشم های خبرگان صنعت و اقتصاد این خاك نگران آثار این پیوستن است آیا سازمان های صنعتی ما توان رقابت دراین فضا را دارند؟ درچه معیارهایی ضعیف هستیم؟ سازمان ما چگونه باید باشد تادررقابت پیروز میدان باشیم؟ تفاوت سازمان ما با یك سازمان سرآمد درقیاس جهانی چیست؟ این همان سؤال هایی است كه دركشور های صنعتی و پیشرفته امروزی، سال ها قبل و در دوران ركود اقتصاد جهانی، مطرح شد كشورهایی نظیر، ژاپن، آمریكاو كشورهای اروپایی، این سوالات را طرح كردند و كوشیدند كه الگویی از یك سازمان موفق و سرآمد ارائه كنند. سازمانی كه نیازهای اصلی جامعه را به بهترین نحوه برآورده می‌كند و در این راه سرآمد دیگر سازمان ها است. به الگوئی كه از این سازمان ها ارایه گردید مدل های سرآمدی كسب و كار می گویند. به ادعای بسیاری از صاحب نظران، نقش اساسی درجهت گیری صحیح سازمان های تجاری دراین كشورها داشته است. (گرچه حوزه عمل بعضی از این مدل ها وسیع تر از حوزه تجارت  است و مثلاً در حوزه های آموزشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود) این مدل ها الگویی از یك سازمان ارایه می‌كنند كه در ایده و عمل سرآمد سازمان های دیگرند و نشان می‌دهد برای رشد و سرآمدی، چه تغییراتی در اجزاء سازمان باید انجام شود. سوالی كه عموماً دراینجا مطرح می‌شود این است كه با توجه به اینكه كشورها از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی دارای ویژگی ها و بافت خاصی است آیا استفاده از این مدل ها می تواند برای سازمان های ایرانی عملی و مفید باشد؟ ودر صورت استفاده از آنها تا چه حد باید در آنها تغییر ایجاد شود؟

تحقیقاتی كه توسط محققین ایرانی در باب صنعت و كیفیت انجام شده نشان می دهد كه مدلهای سرآمد دركشورهای مختلف به سوی یكدیگر همگرا بوده و برای استفاده از این مدل ها نیاز به تغییرات اساسی و ساختاری درآنها نیست به عبارتی زبان كسب و كار، زبانی بین المللی و جهانی است كه سازمان های ایرانی پیشرو برای استفاده از آن باید آنرا بیاموزند و آشنایی با مدلهای سرآمدی معتبر اصلی ترین قدم دراین راه است دربین مدلهای سرآمدی كسب و كار مدل EFQM به دلیل متعددی از جمله دلایل زیر، اهمیت بیشتری برای صنایع و سازمان های پیشتاز كشور ما دارد.

1)     محقق شده است این مدل در جهان و بیش از دیگر مدل ها به عنوان مدل مرجع جوایز ملی انتخاب شده است.

2)  از آنجا كه این مدل در اكثر كشورهای اروپایی به عنوان مدل مرجع انتخاب شده است. امكان الگوبرداری از طیف وسیعی از سازمانها دركشورهای مختلف اروپایی باشرایط و ویژگی های متفاوت وجود دارد و امكان مراجعه و بازدید از سازمانهای سرآمد (یا سازمان هایی كه برای رسیدن به آن كوشیده اند) دربرخی از این كشورها مثل تركیه برای متخصصین كشور ما آسانتر است.

3)  روابط كشور ما با كشورهای اروپایی، عموماً‌ روابط خوبی بوده است كه امكان انتقال دانش و استفاده مستقیم از خبرگان این مدل را برای سازمانهای ایرانی فراهم می‌كند.

4)  دیدگاه سیستماتیك قوی، توجه دقیق به مدیریت مبتنی بر فرآیند های سازمانی و نتیجه گرایی مدل EFQM برای سازمان های ایرانی كه معمولاً دراین حوزه ها با مشكلات جدی روبرو هستند، بسیار آموزنده و اجرایی است.

5)  مدلی كه مبنای ارزیابی و اهدای جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی در بخش صنعت و معدن ایران قرار گرفته است (وقرار است توسط وزارت صنایع و معادن به سازمانهای واجد شرایط احراز جایزه داده شود). منطبق بر مدل EFQM از سویی، مدل EFQM درسطح گسترده ای در اروپا و جهان مورد استفاده قرارگرفته است براساس آخرین مطالعات صورت گرفته می توان به نتایج زیر اشاره كرد.

        · بیش از 200.000 سازمان در اروپا از این مدل استفاده كرده اند.

        · 15 شركت از 25 شركت بزرگ اروپا این مدل را جهت ارزیابی بكار گرفته‌اند.

    · از 50 شركت برتر كه تسوط financial time درسال 2001 معرفی شدند 13 شركت اروپایی بودند كه از این تعداد 9 شركت مدل EFQM را مورد استفاده قرار داده اند.

 

تاریخچه مدل های سرآمدی كسب و كار و جوایز كیفیت

درسال 1950 مؤسسه Juse ژاپن، آقای دكتر ادوارد دمینگ را برای انجام سخنرانی‌های مختلف در زمینه كیفیت به ژاپن دعوت نمود. درسال 1951 این مؤسسه به پاس خدمات دكتر دمینگ جایزه ای به نام ایشان بینان نهاد كه اهداء آن همچنان ادامه دارد. این مدل نگرش جدیدی دربحث كیفیت ایجاد وعنوان كرد كه برای تولید محصولات و خدمات با كیفیت نیاز به هماهنگی همه جانبه درسطح سازمان داریم.

اگرچه درآن زمان عمدتاً استفاده از روش های آمار برای كنترل كیفیت دركانون توجه اصلی این مباحث بوده ولی همین تفكر نگرش «فراگیر» منجر به ظهور كنترل «كیفیت فراگیر» در دهه 60 میلادی گردیده موفقیت ژاپن در بكارگیری روش های مهم كسب و كار، تهدیدی جدی برای شركت های آمریكایی ایجادكرد. به طوریكه در دهه 80 بسیاری از آنها با واگذار كردن بازار به رقبای ژاپنی درآستانه ورشكستگی قرارگرفتند این تهدیدات منجر گردید كه شركت های غربی در روش های كسب و كار خود تجدید نظر كرده و مدیریت كیفیت فراگیر بطور گسترده ای بكارگیرند. دراواخر دهه 1980 مطرح شدن دو نگرش عمده، شیوه ها و نظام های مدیریت كیفیت سازمان ها را به طور محسوس تحت تأثیر قرار داد: استانداردهای سری ISO9000 و مدیریت كیفیت فراگیر. استانداردهای سری ISO9000 به منظور هماهنگ كردن . استانداردهای كیفیت و ارائه الگوهایی برای تضمین كیفیت به وجود آمد. سنجش میزان انطباق و سازگاری هر سازمانی با استاندارد ISO9001  به راحتی و از طریق انجام برنامه های عینی (داخلی و بیرونی) امكان پذیر است. و سازمانهایی كه بتوانند با موفقیت، ممیزی های شخصی ثالث (توسط سازمانهای گواهی دهنده) را سپری كنند، موفق به دریافت گواهینامه مربوطه خواهند شد مدیریت كیفیت فراگیر با روشی برای مدیریت را دارد یك سازمان است كه اساس آن محور قرار دادن كیفیت و مشاركت همه اعضای سازمان بوده و هدف از آن نیل به موفقیت در درازمدت از طریق جلب رضایت مشتری و تأمین منافع همه ذی نفعان است.

برخلاف ISO9000 یك استاندارد رسمی بین المللی برای مدیریت كیفیت فراگیر كه مشخص كند كه چگونه می‌توان یك سیستم مدیریت كیفیت فراگیر را ایجاد كرد، وجود ندارد حتی خطوط راهنمایی یكسان و هماهنگی كه كمك كند. چگونه می‌توان استقرار و باكارگیری مدیریت كیفیت فراگیر را اندازه گیری و ارزیابی كرد  نیز موجود نیست.

از سوی دیگر هیچ سازمان یامرجع رسمی صدور گواهینامه كه قادر باشد استقرار ودستیابی به مدیریت كیفیت فراگیر را براساس استاندارهای بین المللی گواهی نموده و به رسمیت بشناسد نیز وجود  ندارد. از این روببینیم نظریات كم وبیش متفاوتی توسط اندیشمندان این رشته همچون دمینگ، جوران، كرازبی، رایشكاو، فیگن بام و … تعریف مدیریت كیفیت فراگیر و اصول و راهكارهای اجرائی آن مطرح شده است. اما موضوعی كه تمام اندیشمندان مدیریت برآن اتفاق نظر دارند، ضرورت اندازه‌گیری اصول و معیارهای اصلی مدیریت كیفیت فراگیر است.

به همین دلیل در سالهای اخیر مطالعات و تحقیقات متعددی به منظور شناسایی و اندازه گیری معیارهای اصلی مدیریت كیفیت فراگیر در كشورهای مختلف انجام شده است . لازم به ذكر است كه پیشتر درغرب مدل هایی برای ارزیابی بنگاه های صنعتی و غیرصنعتی به وجود آمده بودند كه با ظهور سیستم های ISO9000 به مقبولیت جهانی نیز رسیدند، ولی هیچ كدم دید فراگیری نسبت به كسب و كار نداشتند یكی از اولین گام ها برای بخشیدن دید فراگیر به این مدل ها درسال 1983 در كانادا با طرح جایزه كیفیت و سرآمدی كانادا برداشته شد. پس از آن درسال 1987 بعد از چندین سال كار مستمر، مدل كسب و كار جایزه ملی كیفیت ماكلون بالدریچ درآمریكا مطرح بود. به دنبال مدل بالدریچ ، مدل جایزه كییفیت اروپا توسط بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت EFQM در سال 1991 ارائه گردید كه بسیاری از كشورهای اروپایی و غیره اروپایی از آن پیروی كردند. از سوی دیگر، تغییرات به وجود آمده در اقتصاد جهانی، تلاش انجام شده توسط سازمان تجارت جهانی(WTO) در راستای جهانی كردن اقتصاد و افزایش رقابت جهانی همه و همه كشورهای مختلف (اعم از توسعه یافته و یا درحال توسعه) را به این باور رسانده است كه برای حضور و بقاء در بازارهای منطقه ای، جهانی و حتی داخلی باید توان رقابتی و قابلیت رقابت پذیری صنایع و سازمان های خود را افزایش دهند.

ابزار /الگوی سرآمدی (رهبری)

چرا و چه زمانی ازاین ابزار استفاده می كنیم. الگوی سرآمدی EFQM برپایه چهارچوبی از نه معیار بنانها شده است این الگو می تواند در طی بازنگری فرآیندها برای مشخص كردن وصحه گذاری اینكه كدام نواحی نتایج پیگیری می شود و كدام توانمند سازها توسط سازمان پشتیبانی شده اند بكار برده شود.

        · هنگامی كه بخواهیم ارتباط و اثر بین توانمند سازها و نواحی كلیدی نتایج را به دست آوریم.

    · (هنگامی كه بخواهیم اولویت گذاری و توافق برنواحی نتایج مهم سازمان راانجام دهیم). الگوی EFQM یك چهارچوب غیرتجویزی است كه می تواند به صورت اختیاری برای بازتاب به رویكردهای مشخص و نتایج مناسب سازمان انتخاب گردد.

نحوه بكارگیری بهتر این ابزار :

        · خود ارزیابی

        · با استفاده از اصول RADAR به سازمان امتیاز دهیم.

        · نواحی قابل بهبود رامشخص كنیم.

        · نشریات، جلسات آگاهی و دوره های آموزشی متعدد وجوددارد كه الگوی EFQM را تشریح می كند بهتر است كه درگام نخست این اطلاعات بدست آید.

        · الگو را مانندچك لیست كه سازمان را با 5 معیار توانمند سازد و 4 معیار نتایج مقایسه میكند بكار بریم.

گام های بكارگیری این  ابزار:

1- با دوربین معیار توانمند ساز یعنی خط مش و راهبرد شروع می كنیم اهداف و مقاصد و دستاوردهایی كه سازمان می خواهد به آن برسد را مشخص می كنیم.

2- چگونگی تبدیل دستاوردهای خط مش و استراتژی به مقادیر معیارهای نتایج (نتایج مشتریان، كاركنان، جامعه و نتایج كلیدی عملكرد) را مشخص می كنیم.

3- فعالیتهای كلیدی سازمان برای معیارهای توانمند سازها را مشخص می كنیم. همچنین تعیین می كنیم كدام معیارهای نتایج تأثیر پذیراز آن هستند و تبدیل به مقادیر می شود.

4- نقش رهبر در سازمان را مشخص می كنیم (معیار1) درتعریف خط مشی و راهبرد و فعالیتهای كلیدی یا رویكرد ها برای معیارهای 3و 4و 5 و پاسخگویی و بازتاب ذی نفعان به معیارهای نتایج را ایجاد و پشتیبانی می كنیم.

5- تمامی نواحی مشخص شده در الگوی سرآمدی را با سازمان خودهمراه با همكاران مقایسه می كنیم و نواحی قوت بالقوه نواحی قابل بهبود را شناسایی می كنیم.

ابزار 4/ماتریس انتخاب فرآیندهای كلیدی

دلایل استفاده

        · برای انتخاب فرایندهای كلیدی

        · برای درك از معنی استراتژیك فرایندها.

موارد كاربرد :

        · هنگامی كه بخواهیم اولویت های استراتژیك را مشخص كنیم.

        · هنگامی كه بخواهیم ساختار سازمانی را بازنگری كنیم.

گام ها:

1-   فرایند های موجود را فهرست می كنیم و یك ماتریسی ایجاد می كنیم.

2-   معیارهای انتخاب فرایندهای كلیدی را مشخص می كنیم.

3-   ارزش هریك از معیارهای را درفاصله 1تا 5 وارد می كنیم.

4-   برای هریك از فرایند ها ارزشهای مربوطه را در هم ضرب می كنیم.

5-   عدد حاصل را درستون جمع وارد می كنیم.

6-   فرایند كلیدی را انتخاب می كنیم (بالاترین عدد بهدست آمده در ستون جمع)

ابزار 5/ تجزیه و تحلیل خشنودی مشتریان:

دلایل استفاده :

        · برای تجزیه و تحلیل نتایج پیمایش مشتری

        · برای مشخص كردن نتایج اصلی درمورد انتظارات و عملكرد  مشتریان

        · جهت قرار دادن اطلاعات نقاط ضعف و قوت سازمان دراختیار كاركنان

موارد كاربرد:

        · پس از اینكه ورودی های مشتریان را جمع آوری كردیم

        · هنگامی كه به انتخاب انتظارات ویژه مشتریان و اولویت بندی جهت تمركز برروری آن نیاز داشته باشیم:

گام ها:

1-   فهرستی از تمام انتظارات مشتریان ایجاد كنیم.

2-   انتظارات مشابه مشتری را دریك گروه قرار دهیم.

3-   به گروهها عنوان اختصاص میدهیم.

4- به هریك از انتظارات انفرادی، با توجه به اهمیت آن از 0 تا 10 و به عملكرد  از 3-تا 3+ امتیاز اختصاص می دهیم.

5-   مهمترین انتظارات هرگروه را با افزودن مهم ترین شكل از انتظارات انفرادی دریك گروه محاسبه كنیم.

6-   عملكرد مورد انتظار گروه ها را بامیانگین گیری عملكرد همه انتظارات انفرادی درهر گروه محاسبه می كنیم.

7- نمودار اهمیت دربرابر عملكرد را ایجاد می كنیم برای رسم موفقیت هریك از گروه ها در نمودار از مستطیل استفاده می كنیم.

 

ابزار 6/ فعالیت فرایند، ماتریس الزامات مشتری:

دلایل استفاده :

        · برای درك انتظارات مشتری كه نیاز است توسط هر فعالیتی به عنوان یك فرایند مخاطب قرار داده شود

        · برای درك این كه كدام فعالیت دربه دست آوردن انتظارات مشتریان سهم یا اولویت دارد.

        · جهت تمركز تلاش ها برچیزی كه برای مشتری بحرانی است.

موارد بكار گیری:

        · هنگامی كه نیاز داریم انتظارات مشتریان را دربازنگری یا طراحی دوباره یك فرایند به حساب آوریم.

        · هنگامی كه تلاش می كنیم توانایی سازمان را درجهت خشنودی مشتری بهبود دهیم.

گام ها:

1-   تمامی فعالیت های فرآیند ها را فهرست می كنیم.

2- تمامی الزامات مشتریان را همراه با درجه اهمیت آنها به همان صورت كه از طرف مشتریان عنوان شده فهرست می كنیم.

3-   هر یك از فعالیتها را دربرابر هركدام از الزامات امتیازدهی می كنیم.

4-   اعداد را در هم ضرب كرده جمع امتیازدهای انفرادی را جهت نهایی شدن به دست می آوریم.

5-   نتایج را تفسیر كرده نواحی متمركز را تعریف می كنیم.

ابزار 7/برگه بررسی cheek-sheet:

دلایل استفاده :

        · برای ثبت وقابل اندازه گیری كردن وقایع وداده های دریك دوره زمانی

        · برای بررسی تعداد اتفاقات عیوب یا علل خاص

        · برای ثبت اطلاعات اضافی هنگامی كه لازم باشد. درطی دوره محصولات براهمیت بررسی شود.

        · برای اطمینان ازاثربخش بودن راه حل

موارد كاربرد :

        · هنگامی كه به مشاهده یك عملیات و ثبت اطلاعات آن دریك دوره زمانی نیاز داشته باشیم.

        · هنگامی كه بخواهیم مشخص كنیم كدام مسائل بالقوه یا عیوب باید در ابتدا مشخص شوند.

        · طی مرحله اندازه گیری از چرخه DMAIC یا هنگامی كه میخواهیم یك مساله را قابل اندازه گیری كردن كنیم.

        · طی مرحله كنترل از چرخه DMAIC برای پایش تغییرات درعملكرد ها.

گام ها:

1-   تصمیم می گیریم كه چه داده هایی باید جمع آوری شود و بررسی می كنیم آیا می توان آنها را تحلیل كرد.

2-   برای آسان وشفاف بودن جمع آوری داده ها و برگه بررسی طراحی می كنیم.

3-   برگه و فرایند را با كسی كه درگیر طراحی فرم نبوده می آزماییم و در صورت نیاز آن را بهبود می دهیم.

4-   داده ها را جمع آوری می كنیم.

5-   تجزیه و تحلیل میكنیم.

ابزار 8/ نمودار چارتو:

 

فهرست مطالب                                                                          

 

تاپ چارت

چارت سازمانی

تاریخچه شركت.................................................................................................. 1

مقدمه ................................................................................................................. 3

تاریخچه مدلهای سرآمدی كسب و كار و جوایز كیفیت .................................... 6

تاریخچه بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت و مدل سرآمدی EFQM.......................... 10

مدل سرآمدی EFQM دریك نگاه ...................................................................... 13

بررسی اجمالی مفاهیم بنیادین سرآمدی درمدل EFQM.................................... 13

بررسی اجمالی معیارها در مدل EFQM و نحوه امتیاز دهی ............................ 16

منطق رادار ........................................................................................................ 21

ابزارها و تكنیك های EFQM.............................................................................. 26

رهبری:............................................................................................................... 26

ابزار1/ پرسش سوالات مؤثر بازنگری

ابزار 2/ مدیریت مبتنی برگشت زنی

ابزار 3/ مهارت شنیدن اثر بخش

ابزار 4/ مربی گری خوب و اثر بخ

 

 

 

ابزار 5/ ایجاد یك بیانیه ماموریت

ابزار 6/ ایجاد بیانیه چشم انداز

ابزار 7/برنامه ریزی تغییر

ابزار 8/ تجزیه و تحلیل میدانی نیرو

ابزار 9/چگونگی كمك به كاركنان در هنگام تغییر

ابزار 10/ استراتژی شراكت

بزار 11/كنترل تضاد

ابزار 12/ مدیریت بحران

ابزار 13/ارتباطات تحت فشار

ابزار 14/سلامت ماندن تحت فشار

خط مش و راهبرد:............................................................................................. 43

ابزار 1/ تحلیل SWOT

ابزار 2/كارت امتیاز سازمان

ابزار 3/كارت امتیاز فرآیند

ابزار 4/نمودار درختی

ابزار 5/چك لیست سیستم اندازه

كاركنان:.............................................................................................................. 49

ابزار 1/ ایجاد  برنامه ارتباطی

 

 

 

ابزار 2/ ایجاد یك برنامه بهبود / اجرایی

ابزار 3/ ایجاد اهداف SMART

ابزار 4/ارائه بازخورد مؤثر

ابزار 5/ شكل دهی تیم شناخت دانسته ها

ابزار 6/ بررسی توانمندسازی و موانع

مشاركت ها و منابع :.......................................................................................... 57

ابزار 1/ ممیزی S5 تولید

ابزار 2/ نمودار رادار  S5

ابزار 3/ ماتریس تكنولوژی /ذی نفعان

ابزار 4/ چك لیست ساخت درمقابل خرید

ابزار 5/ پایش شركاء

فرآیند ................................................................................................................. 61

ابزار 1/ منشور فعالیتهای بهبود

ابزار 2/ دیدگاه هلیكوپتری از سازمان

ابزار 3/ دیدگاه، هلیكوبتری از فرآیند

ابزار 4/ماتریس انتخاب فرایندهای كلیدی

ابزار5/تجزیه و تحلیل خشنودی مشتری

ابزار 6/ فعالیت فرآیندی ماتریس الزامات مشتری

 

 

 

ابزار 7/برگه بررسی

ابزار 8/ نمودار پارتو

ابزار 9/هیستوگرام

ابزار10/نمودار كنترل

ابزار 11/نموار علت ومعلول

ابزار 12/ نمودار پراكنش

ابزار 13/ تعیین نواحی بهبود

ابزار 14/ماتریس انتخاب

ابزار 15/تجزیه وتحلیل حالات خرابی بالقوه و بررسی آن (FMEA)

موارد كاربرد ابزارها و تكنیك های EFQM درشركت فتح ............................... 78

ارزیابی بكارگیری ابزارهای سرآمدی EFQMدرشركت فتح ............................ 108

پیشنهادات : ........................................................................................................ 110

 



 

 

دانلود بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح







ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مدل ارزیابی EFQM و بررسی آن در شركت فنی فتح ,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->